Biznesowo o językach. Część czwarta: Planowanie działań i pomocne narzędzia

Mamy określony cel nauki, wiemy co mogłoby pójść nie tak i zoptymalizowaliśmy nasze zasoby by minimalizować ryzyka. Metody nauki i materiały dobraliśmy do naszych potrzeb i możliwości. Gdy definiujemy cel, w kroku trzecim polecałam przygotować listę rzeczy do zrobienia (to-do list). Taka lista pomaga nam weryfikować nasz cel, gdy go optymalizujemy. Na tym etapie polecałam również stworzenie listy małych kroków, która jest tożsama z listą rzeczy do zrobienia, o ile nie przygotowaliśmy jej wcześniej.

Wypisanie etapów pozwala nam dokładniej przeanalizować to, co mamy wykonać, i minimalizuje ryzyko pominięcia istotnych etapów. Jest sporo sposobów i narzędzi, które mogą nam w tym pomóc.

slowlingo, trello, kanban, planowanie nauki
przykładowe listy: do zrobienia, dziejące się, wykonane
KANBAN
Jednym z najefektywniejszych sposobów są listy na karteczkach, polecam je wszystkim tym, którzy uwielbiają pisać i własnoręcznie przyklejać i przeklejać karteczki. Powstać może w ten sposób KANBAN (tablica rzeczy do zrobienia, dziejących się i wykonanych). To również element zarządzania projektami - w tym przypadku naszym językowym przedsięwzięciem.

Trello
Istnieją też różne narzędzia online, które pozwalają kanbanizować planowane działania. Moim ulubionym jest Trello. Nasze Trello składa się z tablic (boards), do których możemy dodawać listy i dowolnie jest nazywać. Możemy zatem przygotować listę działań.

slowlingo, trello
przykładowe tablice

slowlingo, trello
przykładowe listy w ramach tablicy

Do dodatkowych zalet Trello należą też rozmaite gadżety, bardzo usprawniające pracę z Trello. Z Trello możemy:
  • dodawać tła tematyczne oraz naklejki do naszych tablic 
  • dodawać innych użytkowników do tablic oraz poszczególnych karteczek - zadań 
  • adresować innych użytkowników w naszych zadaniach 
  • obserwować zadania innych 
  • w ramach zadań może dodawać oraz załączniki: zdjęcia, dokumenty, linki 
  • dodawać checklisty, których wykonanie widoczne jest jako postęp 
  • nadawać dowolne etykiety zadaniom 
  • ustalać datę - dealine - wykonania 
  • dodawać komentarze 
  • śledzić historię działań i zmian danego zadania 
  • linkować inne zadania 
Dodatkowo Trello dostępne jest na Androida i iOS, więc dostęp do naszego procesu nauki i postępu możemy mieć praktycznie wszędzie.

Wg mnie to bardzo przyjemne, proste i efektywne narzędzie do planowania, a później również zarządzania procesem nauki. Szczerze polecam! Osobiście używam go też do zarządzania innymi niż nauka przedsięwzięciami oraz do innych rzeczy, np. tworzenia wishlist :)

A czy Wy macie jakieś inne efektywne sposoby zarządzania?
Pozdrawiam i do zobaczenia w kolejnym poście!



0 komentarze:

Prześlij komentarz